HTRI2000 - Workshop Styrketræning
Tilmeldingsfrist er overskredet

Sæsonpausen er for længst forbi, og mange af os har allerede tilmeldt sig en eller flere stævner i 2019. Det er altid godt med nye mål, og det med at trykke på tilmeldings knappen, betyder jo for det meste at vi udskifter sofaen med svømmehal, hometrainer, løbesko eller fitnesscentret.

En vis mængde styrketræning har sin berettigelse i forbindelse med triatlon. Den fjerde disciplin bliver tit glemt eller anvendt forkert i vores sport. Styrketræning kan være med til at forebygge skader, forbedrede bevægelsesmønstre, øge ledstabilitet og muskulær kraft. På HTRI 2000´s styrke-kursus kan du blive klogere på basale regler indenfor planlægning og gennemførelse af styrketræning inden for triatlon, sådan at det passer til din træningsuge og dine mål. Der bliver vist et lille udvalg af øvelser, som kan fremme præstationen i de forskellige discipliner. Du kommer selv til at lave en del øvelser, og du bliver også præsenteret for hjælpemidler, som kan være med til at gøre din træning mere varieret. Kurset anbefales for begyndere eller let avancerede atleter. Erfarne atleter som har lyst til at blive lidt inspireret, er selvfølgelig også velkommen, men som udgangspunkt henvender vi os til medlemmer, som er ikke 100% sikker, hvordan styrketræning kan anvendes i vores sport. Kurset er ikke et foredrag, men en aktiv træning med pauser hvor der bliver talt om teori og praksis.

Tilmeldingen foregår kun via klubmodul. Der er i første omgang plads til 10 atleter. Skulle der være mere efterspørgsel, opretter vi muligvis en anden dato. Deltagelsen er gratis for dig som medlem.

Hvad skal du have med: Vand / energidrik, sportstøj, 1-2 håndklæder, god humør.

Jeg glæder mig til at se dig!

Klubtræner (DTrif)

Dato: Onsdag, den 16.januar kl. 18.00 (Varighed ca. 90 min)

Sted: Fysiofab, Norgesvej 7

15.01.2019